Télvégi haltalanság

Először is elnézést mindenkitől, hogy ilyen régóta nem írtam semmit, de sajnos nincs miről beszámolnom. Többször is voltunk egy-egy napos horgászaton, valahogy mégis elkerültük a halakat.

Bejártuk keresztül-kasul a csatornákat, próbálkoztunk mindenféle módszerrel és csalival, ám néhány bodorkán és sügéren kívül nem kedvezett a horgászszerencse. Egy alkalommal fogtam ugyan két kisebb kárászt, azt hittem, végre megpezsdülnek a vizek, de sajnos ez csak egyedi eset volt.

Fagyos reggel
Próbáltuk itt is
a Restáson is

Valószínűleg a belvíz lecsapolása és a viszonylag lassan melegedő időjárás is közrejátszott a betlikhez. A visszafelé áramló víz szintje is állandóan változott, néha olyan magas volt, hogy elöntötte a mélyebben fekvő horgászhelyeket.

De csak ezt..
meg ezt..
és ezt fogtuk

Valamilyen okból kifolyólag több helyen levágták a nádat traktorokra szerelt kaszákkal, ameddig beértek vele a víz fölé. Nincs is ezzel semmi probléma, szebb lesz az idei nád, de sajnos pont az egyik legmagasabb vízállásnál tették ezt, így a mélyebben fekvő, átázott partszakaszokat rendesen szétcsapták a gépek.  Ez van…

Learatták a nádat
és szétcsapták a partot
Egy sütkérező kárász

Fodzsitól kaptam egy fülest, hogy a szúnyogi alatt az áramlástól megpezsdült vízben szépen fogják a pontyot, kárászt, keszeget.

Pár nap múlva leugrottunk Lacival, naná, hogy zárva volt a zsilip, a pangó vízből pedig csak néhány bodorkát és egy kisebb kárászt tudtunk kiimádkozni.

Közben megtörtént a tavaszi telepítés, meg is látszik a népességen. A máskor üres partszakasz már korán reggel tele van pecásokkal, volt, aki kint is éjszakázott. Nem szeretem a tömeget, ezért átmentünk egy csendesebb, nehezebben járható szakaszra, de itt meg mintha teljesen üres lett volna a csati. Egyetlen sneci gyűrűzést sem láttunk sehol. Nem is fogtunk semmit.

Ez a sok haltalanság egy kicsit elvette a kedvem a csatornáktól, mérgemben kiváltottam az éves engedélyt a közép-dunai (Ercsi) szakaszra. Azért ebben az is közrejátszott, hogy egy ismerős gyönyörű, 2,5-3,5 kilós márnák fogásáról számolt be. Az engedély megszerzését persze egy próbahorgászat követte. Először a Tököl közelében lévő szakaszt kezdtem vallatni, nulla eredménnyel. Pár órás kapástalanság után továbbmentünk Szigetújfalu felé, közben keresgéltük a lakókocsis horgászatra is alkalmas helyeket. Minden évben újra kell járni még az ismert partszakaszokat is, mert a tél és az áradások képesek teljesen átrendezni a terepet és a megközelítési lehetőségeket.

Egy régebbi szokott helyen folytattuk a pecát és végül sikerült eljutnom néhány kapásig, kicsivel később pedig meglett az első dunai hal. Természetesen egy géb. Ezt követte még 10-15 estig, majd egy óvatos kapásba belenyúlva megjött az első dévér. Nem volt nagy (50-60 dkg), de végre egy értékelhető hal! Kicsivel később megfogtam a párját, aztán a sötétség beálltával megszűnt minden kapás, mi meg elhúztunk haza.

Az öreg folyónk..
és az első hala
Végre egy szép dévér

A húsvéti ünnepekre terveztem az idei első háromnapos horgászatunkat a csatornán, de úgy tűnik, az időjárás közbeszól. Na, majd meglátjuk…

Addig is mindenkinek halpikkelyben gazdag, kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!