június 16 2020

Újraindult a halkísérés

Idén a víruskorlátozások miatt a halkísérés szünetelt eddig. Természetesen a telepítések megtörténtek, de érthető okokból ezeken mi nem vehettünk részt. A korlátozások megszűnésével végre újraindulhatott a rendszer és a mostani nyári telepítéseken immár teljes erőbedobással jelen lehettek az FB Munkacsoport halkísérő tagjai is. Saját kérésemre én mindjárt az első telepítéseken beosztásra kerültem, mert ezek egy része a csatornákba lett leengedve. Még szép, hogy ott akartam lenni, amikor a kedvenc vizeimbe toljuk a halakat! 🙂

Az egyik tó a sok közül

Halak már a hálóban

Indul a merítés

Most nem a Makádi halastavakból történt a telepítés, hanem a Molnár és Társai halgazdaságból (Préri-tó). Ezek a halak a szövetség saját szaporítású halai, csak bérnevelésre vannak kiadva az említett gazdaságnak. Reggel hatkor kellett jelentkeznem a Préri horgásztónál, ahol aztán egy kis telefonos segítséget kellett kérnem a halászati ágazatvezetőnktől, hogy a sok tó között a helyszínre jussak.

A munka már elindult, halak a hálóban, a teherautók tartályait akkor tankolták föl vízzel, szóval épp időben érkeztem. Maga a folyamat nagyjából úgy zajlott, mint Makádon, de volt két munkafázis, ami először úgy tűnt nekem, hogy kimaradt, ezért sokkal gyorsabban lettek megrakva a teherautók.

Egyből a tartályba

Itt a mérleg

Ez meg a technika

Az egyik hiányzó mozzanat a halak válogatása volt. A kimerített halak egyenesen a tartályokba kerültek. Valójában a szelektálásra nem is volt szükség, mert gyakorlatilag pontyon kívül semmi más nem került a hálóba. A másik hiányzó munkafázis a mérlegelés volt. Először azt hittem, hogy majd a teherautót mázsálják le, kicsivel később aztán felfedeztem, hogy egy digitális mérleg van a daru gémjébe akasztva, ami minden kiemelésnél mutatja az aktuális súlyt. Ez rendben is volt így, de én a kijelzőn lévő számokat még viszonylag közelről sem láttam rendesen, a halászati ágazatvezetőnk pedig távolabbról, egy kis esővédő bodegából kísérte figyelemmel az eseményeket, mégsem kérdezett rá egyszer sem, hogy mennyit mutat a műszer.

Mivel nem értettem a dolgot, odasündörögtem mögé és rögtön rájöttem a turpisságra! Neki is volt egy kijelző az asztalán, a két műszer között pedig valamilyen rádiókapcsolat lehetett. Így már a kiemelés kezdetétől fogva pontosan látta a hálóban lévő halak súlyát, ezt feljegyezte a füzetébe, a munkafolyamatot pedig meg sem kellett szakítani. Hiába, fejlődik a technika!

Az első kanyar a szúnyogi alá ment

Ömlik a hal, bár nem látszik

Megfogyatkozott mennyiség

Borús, esős időnk volt egész nap, ami egy kicsit megnehezítette a telepítések menetét, a felázott, csúszós partszakaszok miatt. Most a kisebbik, kéttartályos teherautóra kerültem, mert ez lett beosztva a Dömsödi övcsatornára. A platós Toyota Dynával kicsivel több, mint 1 tonna halat tudtunk elvinni egy kanyarral. Az első fordulót a Szúnyogi-zsilip alatti betonplaccnál engedtük bele, a másodikból egy tartállyal a Dömsödi Kerek agyagos rész kapott, eggyel pedig a Dömsödi horgásztanyáknál lévő szakasz. Ezzel végeztünk is az erre a napra előirányzott telepítéssel és a hálóból is elfogytak a halak. Természetesen nem csak ennyi lett telepítve a vizekbe, mert rajtunk kívül a nagy teherautó és a Molnárék egyik kisteherje is hordta. Az összes telepített mennyiség a szövetség weboldalán megtekinthető:

A halak szépek, egészségesek és zömében fogható méretűek voltak. Érdekesség, hogy az első fuvarnál inkább a kisebb pontyok kerültek a tartályba, olyan 1,5-2 kilóig, aztán a második fordulónál, amikor már kevés hal volt a hálóban, előkerültek a nagyobbak. Voltak közöttük 3-4 kilós példányok is!

Az agyagoshoz ment a fele

A másik fele pedig a horgásztanyákhoz

Végeztünk is erre a napra

Ez most egy rövid nap volt, de megint gazdagabb lettem egy élménnyel és némi tapasztalattal.

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair