október 6 2014

Túrtői lazítás

Két éve voltunk utoljára a Túrtői-holtágon. Egyéb dolgunk nem lévén, leruccantunk egy háromnapos lógatásra. Laci Land Roverét továbbra is járatni kell, az enyém meg romokban hever. A csatornákban történt halpusztulás is arra ösztönzött minket, hogy egy kicsit távolabb próbáljunk szerencsét.

Járatjuk a gépet

A mienk most nem jár :)

A mienk most nem jár 🙂

Horgászélet

A szerencse ugyan nem szegődött mellénk, de legalább egy kellemes hétvégét töltöttünk kellemes környezetben. Mezőtúron váltottunk napijegyeket, ami jelenleg (2014) 2.800 Ft/nap és attól az időponttól érvényes, ahogy mi kérjük. Ez teljesen korrekt és így a Tisza-tóval ellentétben csütörtök délelőtt tíztől, vasárnap délelőtt tízig szólt a zsugánk. Ami egy kicsit érthetetlen, hogy nincs 3 napos jegy.

Lyuk hátán lyuk

Óvintézkedések

Gomba az volt

A stég állapota eléggé megviselt lett a két év alatt, gyakorlatilag csak az illesztéseken lehetett közlekedni rajta, ahol az áthidalók voltak, különben beszakadt alattunk. Egy éjszakai heves amurkapás bokatöréssel fenyegetett volna, de sajnos nem volt lehetőségünk ezt kipróbálni. Természetesen nem a bokatörést sajnálom!

Szóval tíz órától már be voltak izzítva a felszerelések. A szokásos túloldali nádas tövét kezdtük el vallatni egy-egy fonott zsinórral szerelt nehéz fenekezővel, mellettük pedig könnyű picker és feeder bottal próbáltuk megtalálni a kárász-keszeg népséget. A csali is szokásos: erjesztett kukorica, csemege, csonti, giliszta, ananászos popup bojli. Mivel ez is eléggé törpés víz, az élő csalikra azonnal ezek a falánk férgek ugrottak, bár most a nagyobb méretűek.

Törpe is volt

Egy kis változatosság

Azért éhen nem haltunk :)

Azért éhen nem haltunk 🙂

Gyorsan bekerült a drótszák és elkezdtük gyűjteni a sütnivalót. Rakós botot ide nem hoztam, ha úszózni szeretnék, egy match bot is megteszi. Egy kicsit nehezen találtuk meg az igazi csalit, míg végül a legfogósabbnak a 0,09-es fonott előkére kötött, csalitüskével párosított, 12-es Owner horog bizonyult. A tüskére egy szem kefires kukorica került. Erre beindultak a dévérek, a törpék viszont hanyagolták.

Érdekes módon itt éjjel teljesen megállt a békéshalak kapása. Pedig a vízfelszín szinte forrt a kishalaktól. Rablás viszont volt szép számmal. Próbálkoztunk stupekkel, de csak egy apró szürkét és egy jókora törpét sikerült fognom vele. Fenék közelében is nyomtuk a kishalat, aztán a sokadik lerágás és törpekapás után letettünk róla.

Sajnos a nagyobb halak most teljesen elkerültek, még csak komolyabb kapásunk sem volt. Valamiért kárászt sem tudtunk fogni, illetve kishálóval 10-15 centisekből néhány darab előkerült, de horoggal semmit.

Szerény zsákmány

Ez bezzeg van bőven

Bírja a csónakot is

A végeredmény 6-8 kilónyi dévér, meg 20-25 törpe lett. Nem nagy zsákmány, de a csodás vénasszonyok nyara ilyen varázslatos helyszínen már megért egy misét. Gyűjtöttünk egy vödör diót, ráadásul Roxi kutyánkat is megtanítottuk csónakázni.  🙂

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair