június 21 2012

Túrtő ismét

Beterveztünk egy háromnapos horgászatot a gyönyörű Túrtő-holtágon, idén először. Csütörtök délután indultunk és röpke két óra múlva már meg is álltunk a helyi kocsmánál napijegyet venni. Itt kellemes meglepetéskén ért az a tény, hogy a napijegyet végre itt is órára adják, mint a Balatonon. Tehát, ha délután 16 órától kérjük, akkor másnap 16 óráig lesz érvényes. Sajnos kedvezményes háromnapos vagy hetijegy nincs. Hárman voltunk, Laci, párom és én, de csak kettőnknek váltottunk jegyet, mert úgy véltük, négy bottal is bőven elég lesz meghajtani a halakat napi ötezerért. Mint később kiderült, kettő is elég lett volna.

Megérkeztünk

Az árnyas tábor

A stégünk

Egy valamit elfelejtettünk! Itt érvényben van a ponty tilalom! Tehát más intenzíven telepített vizektől eltérően itt, ha pontyot fogunk, azt bizony vissza kell engednünk. Egy héttel később kellett volna jönnünk, hogy legyen mit tenni a hallébe. Na mindegy, majd horgászunk amurra, kárászra-keszegre, csukára, süllőre, meg még egy csomó, nem tiltott halra.

Amint leérünk a megszokott helyre, beállítjuk a sátras utánfutót egy árnyas, akácokkal körbevett helyre és gyors táborállításba kezdünk. Közben megérkezik a csónakunk is, ami egy helyi ismerősnél volt lerakva télire. Az ismerős szerint nem sok jóra számíthatunk. Már vagy két hete nem igazán eszik a hal, elvétve fognak csak egy-egy amurt, pontyot, harcsát. Talán a fehérhalakkal több szerencsénk lesz.

Megjött a csónak is

Ide etetünk

Indulhat a peca

Vízre tesszük a csónakot, ők elhúznak a dolgukra, mi pedig összeállítjuk a felszerelést. Mindketten erős, amurra való felszerelést készítünk fűzött kukoricával csalizva. Lacinak kefires kukoricával etetünk, nekem cukrozott vaníliással. Szokás szerint behordjuk a szemközti nád alá és csak néhány marékkal etetünk rá. Biztató jelnek vesszük, hogy a vízbe hajló nádlevelek mindenhol le vannak rágva, mintegy jelezve, hogy amurok élnek a környéken.

Amur rágás

Az első pikkelyes

Egy szebb dévér

Az első hal hajnali egy körül érkezik, egy három kiló körüli potyka “személyében”. Gyors fotó és megy vissza. A következő egy szép dévér, ami a Laci által favorizált bogáncsra jött. Reggel megint egy dévér, majd egy szebb kárász következett. Csináltunk egy etetést úszós távolságra is, hogy match bottal megdobáljam egy kicsit, de csak törpéket sikerült fognom.

Néha kárász is jött

A tükrös

A harmadik

A következő potyka másnap szintén hajnali egy körül érkezett, kettőfeles tükrös képében, majd fél négy felé ismét egy hármas pikkelyes. Érdekes módon mind a Laci kefiressel csalizott és etetett botjára jött. Úgy látszik, a vaníliás édes nem jött be nekik. Napközben igen gyatra volt a kapás, ezért csónakázással, pancsolással, jó hideg sörrel és pálinkával ütöttük agyon az időt. Közben a mellettünk lévő tanyára többen is érkeztek és zajos mulatozásba kezdtek. Mivel elég távol voltak és egyébként sem volt semmi kapásunk, nem nagyon zavartak egészen addig, amíg el nem kezdtek Boney M, Dzsingisz Kán és hasonló retró zenéket bömböltetni. Szerencsére az éjszaka érkező vihar elmosta a kéretlen diszkójukat…

Pancsolunk…

és csónakázunk

Kirakodóvásár 🙂

Hajnali fél négy felé még sikerült egy kettes körüli pikkelyest fognom, reggel pedig néhány szebb dévért és ezzel elérkeztünk a vasárnap délelőtthöz, hétvégi horgászatunk végéhez. Sajnos ez a peca most nem sikerült túl jól, de sebaj, majd legközelebb belenyúlunk (vagy nem :)).

Az utolsó

Néhány törpe…

és pár keszeg a vége

Voltam én már nem is egy olyan több napos pecán, ahol még csak halszagú sem lett a kezem….

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair