május 7 2014

Tavaszi szél Balatont áraszt

Megejtettük a szokásos májusi három napos lógatásunkat a Balatonon. A horgászat szerda délután háromtól kezdődött, legalábbis ettől volt érvényes a háromnapos jegyünk. A helyszín a szokásos vízparti nyaraló, valahol a déli parton, Zamárdi közelében. Az előző nap már lázas készülődéssel telik, aminek eredményeként két darab tetőbox is fölkerül a Land Rover tetejére, mégis alig fér be az összes cucc hátra. Pedig rakóst és ládát nem is viszek.

Dupla box

Akció indul

Mások is nyomják

Kicsit késve indulunk, Laci vállalja a vezetést, tolja is neki 110-120 körül. Úgy az ötvenes kő felé járhatunk az M7-esen, amikor egy komoly füstfelhő kiköpését követően leáll a Disco. Na, ez szép! Mivel nem is akar beindulni és nem látunk semmi komolyabb hibát, enyhe pánikhangulat kezd eluralkodni a brigád tagjai között. A lányokat lezavarjuk a korlát mögé, kiteszem vagy 100 méterre a háromszöget, de már jön is egy autómentős kolléga. Elmondom a tüneteket, adagolóra gyanakszik. Próbálunk egy indítást és láss csodát, beindul! Hiába, két szakértő szem már elég is volt a megjavuláshoz! 🙂

Ettől fogva a kamionos kilencvenes tempót tartottuk és a további utat már probléma nélkül megtettük. Azt eddig is tudtam, hogy a Discovery nem az autópályára lett tervezve, de hogy még le is tilt, ha egy kicsit meghajtjuk, az már nekem is „sokk”. 🙂

Balatoni reggel

És Laci meg a reggelije :)

És Laci meg a reggelije 🙂

Majdnem tükör

Végül megérkezünk és délután négy felé már bevetésre is kerülnek a szerszámok. Két, 25-ös fonottal szerelt dióverőt beviszünk a stégek vonaláig és onnan suhintjuk be őket, két pickerrel pedig a stég előtti szakaszt, illetve a bal oldali nádast vallatjuk. Csalinak a nagy botokon három szem fűzött tavalyi kefires kukoricát használunk, egy szem technóval meglebegtetve a végén. Az etetőanyag szintén ez a kukorica összeragasztva és rányomva a 100 grammos ólomra. A pickereken csontit, pinkit, csemegét, gilisztát, meg mindenfélét próbálunk, egyelőre eredménytelenül, illetve vannak kapások, de kiderült, hogy a snecik mozognak odabent is. Később átszerelünk egy szem fűzött kukoricára és ez már hozott néhány dévért és kárászt.

Milliónyi küsz

A kócsag már jóllakott

Beállt az etetésre

Az időjárás kedvezőnek ígérkezik. Záport-zivatart jósolnak ugyan a met.hu-n, de az enyhe változó irányú szél talán nem fogja zavarni a pecánkat. A szombat délutánra előjegyzett hidegfront meg remélhetőleg már otthon fog érni. Persze ez a front már hajnalban beállított, viharos északkeleti széllel, de ez már mellékes.

A víz nagyon tiszta és nagyon magas. A legkisebb hullámzásnál is lehetetlen bemenni melles csizmában a stégekig, mert hónaljnál becsap. A küszök elkezdték az ívást, hatalmas ramazúrit csapva a kövek között és terített asztalt kínálva a környező ragadozóknak. Angolnában és süllőben reménykedve egy botot felkészítünk az éjszakai kishalazásra.

Szép nagy

Az első ponty

Egy szép karcsi

Az első hal (a sneciken kívül) egy termetes bodorka volt az egyik pontyozóra és már sötétedéskor jött. A következőre este tizenegyig kellett várni, de ez már egy 1,80-as tőponty volt. Jött még egy 31 centis ponty, aztán a pirkadattal mintha elvágták volna. Napközben semmilyen kapásunk nem volt semmire!

Bezzeg jöttek a viharok! Azért ebből a szempontból kicsit szerencsések voltunk. Esett tőlünk nyugatra, vihar volt keletre, de mi valahogy kimaradtunk. Az egész ünnepet némi széllel és kisebb esőkkel megúsztuk.

Vihar balról...

Vihar balról…

jobbról...

jobbról…

és néha középről

Csütörtök este fél nyolc körül járhatott az idő, amikor egy maszatolós kapásba beleverek, de valahogy mellényúlok. Ha már így esett, újradobom mindkét botot és a kisebb cájgokat is újracsalizom. Az utolsónál járok, amikor felsír a fék a Laci botján. Futás, hiszen erre a hangra vártunk már közel két napja. Beverek egy nagyot neki, hogy a vastaghúsú G-Carp horog biztosan akadjon. Jó halnak érzem, de nem finomkodok, gyorsan kicsörlőzöm a stégek közül és később hagyom fáradni. El is fárad, mire kitekerem a kb. 200 méteres távról, de már az én karom is kezd zsibbadni. Végül az utolsó erejével beugrik a stég alá. Gyorsan elkapom a zsinórt, ledobom a botot és kézzel vezetem ki a lábak közül, egyenesen a merítőbe. Öt kilós töves a halacska. Végre megvan az öröm, Laci meg bosszankodik, mert ő bizony átaludta az egészet. Hja, van, aki horgászni jön, van, aki aludni! 🙂

Az ötös...

Az ötös…

Ez meg a hatos

Halszeletre

Az éjjel egy kicsit megpezsdül a víz. Néhány sütni való dévér mellé beugrik pár kiló körüli kárász és két retúr potyka is tiszteletét teszi. A küszök őrült csobogással ívnak, valamilyen rablók is buffognak közöttük, de a felkínált csalihal nem érdekli őket. A pirkadat megint kapásszünetet hozott, de végre délután kettő körül ismét felsírt az egyik dióverőm fékje. Most Laci is a közelben volt, ezért átengedtem neki az akasztás és fárasztás örömét. Rövid huzavona után meg is szákoltam a hétvége legnagyobb halát, egy gyönyörű, hat kilós, igazi Balatoni sudár potykát.

A tavaszi szél...

A tavaszi szél…

tényleg vizet áraszt

Egy sütyi

Késő délutánra megérkezett egy újabb vihar, ez most erős északi széllel, ami tarajos hullámokat vetett és már kicsaptak a partra, elárasztva a kertvéget. A botok ugyan be voltak dobva, de gyakorlatilag szinte lehetetlen volt a horgászat. Szerencsére ez a szél még estére elült, így folytathattuk a lógatást.

Estétől az élő kishal helyett taposott küsszel próbálkozom, hoz is két termetes törpét, majd éjfél felé Laci is fog vele egy 80 dekás süllőt. Jött még egy kettes ponty, majd ismét föltámadt és megerősödött a szél, ami bezavart minket a lakásba.

Szombat reggeltől már túl erős a szél, hogy behordjuk a nagy botokat, így csak a stégről próbáljuk bejuttatni, de ez már nem hoz eredményt. Végül zárásként szintén halszeletre jön egy 1,80-as balin, nem kis meglepetést okozva.

Az uccsó potyka

A meglepi balin

És egy csendélet a végére

Végeredmény: 5 ponty, meg néhány retúr, 8-10 keszeg, 4-5 kárász, 2 törpe, 1 süllő és egy balin.

Ezzel zárult a május elsejei három napos horgászatunk, ami messze nem érte el a tavalyi eredményességet, de azért jó volt egy kicsit lógatni a Balcsiban.

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair