július 25 2017

Pontydömping

Közel egy hónapja nem jutottam le horgászvízhez és ez tűrhetetlen! 🙂 Ráadásul komolyabb lehűlést ígértek a hétvégére, így hát eldobtam a kalapácsot, bedobáltuk a cuccainkat a lakóba és csináltunk egy hosszúhétvégét magunknak.

A szerda este már a csatornaparton talált minket. Viszonylag magas vízállás (500 cm feletti), zavaros, sáros víz és erős sodrás fogadott minket. Ez utóbbi rengeteg dzsuvát hordott a vízközt, ezért szinte óránként ki kellett venni a cájgokat, letisztogatni a zsinórt. A zavarosságtól eltekintve jól nézett ki a csati. Mindenhol mozogtak az apróhalak, fröccsentek utánuk a kisebb balinok. Friss tépések voltak a belógó nádleveleken, éhes amurokat jelezve, és ez volt a lényeg! A legutóbbi amur egy részéből olajos halat készítettem, aminek akkora sikere lett, hogy parancsba kaptam: amurt kell fogni! Már Laci barátomék is próbálkoztak vele Túrtőn, de nekik nem sikerült. Na, majd én! 🙂

Úszott a dzsuva

A rablózásról ennyit

Az első

A célhalnak megfelelően két bot kukoricával került bevetésre, egy kishallal csalizva rablókra, negyediknek pedig a rakós került betolásra. Talán mondanom sem kell, hogy elsőnek a kishalra vágott rá a törpe és megint egyszerre kettő, mint legutóbb. Erről nincs mit írnom többet, egész hétvégén csak törpe jött a csalihalakra.

Kezdett leszállni az este, amikor megjött az első ponty. Nagyon virgonc volt a drága, szákolás előtt le is maradt. Talán másfeles lehetett. Kicsivel később egy hasonló pikkelyest már sikerült kiemelnem, ezt pedig egy két és feles követte. Éjfélig még fogtam kettőt, aztán elcsendesedtek. Az éjszaka nyugalmasan telt.

Reggel öt tájban, kávékortyolgatás közben tűnt fel, hogy a balra bevetett botom zsinórja már velem szemben van és folyamatosan megy fölfelé, a túloldali nádas szélében. A kapásjelzőm nem jelzett, mert a sok, damilra rakódott uszadék folyamatosan feszesen tartotta azt, nem tudott beejteni a hal. Nosza, fölpattantam, kicsit rátekertem a zsinórra, hogy utolérjem a halat és bevertem neki. Hoppá, egész jó, erős visszajelzéseket kaptam válaszul. Gyorsan szóltam a páromnak, hogy vegye ki a rakóst, mert már majdnem ráúszott. Ezután szabad volt a pálya, lehetett fárasztani, de csak óvatosan, mert pici a horog és vékony az előke. Először 4-5 kilós pontynak saccoltam, majd pár perc múlva kezdtem gyanítani, hogy a célhalunk egyik példányát sikerült megakasztani. Rövid, de izgalmas fárasztás következett, végül a szákolás pillanatában szakadt az előke és az amur is megpróbált kiugrani a szákból, de én sem ma kezdtem már az ipart, így az ugrása nem sikerült elég magasra. Hat kilót mutatott a mérleg, mielőtt a haltartóba került, mert mint írtam, ez a hal most a gasztronómia oltárán végzi.

Két és feles

A reggeli hatos

Beindultak

Ezután beindult az élet! Sorban fogdostam a pontyokat, kicsiket-nagyokat, közben néhány szebb kárász és bodorka is rajtavesztett a kukoricán. Egy ideig számoltuk őket, az asszony egy papíron húzta a strigulákat, aztán úgy 15 körül elunta, én meg a fotózást untam meg. Néhány nagyobbat lekaptam, de a legtöbb azonnal ment vissza. Elég sok lemaradásom volt a kis horgok miatt, talán egy jobb amur is volt közöttük, mert nagyon a csatorna közepén húzott, mielőtt kirázta a horgot. Szóval nem unatkoztam.

Egy szépséges spanyol

Jó kárászok..

és bodorkák is akadtak

Mindez tartott péntek estig, aztán mintha elvágták volna. Megszűntek a kapások. Persze ebben valószínűleg az is közrejátszhatott, hogy lejöttek hozzánk ismerősök és a hideg sör, meg a finom házipálinka által oldott hangulatban kicsit zajosabbak voltunk a kívánatosnál. Szombaton folytattuk ezt a trendet, megfejelve egy bográcsozással, szóval a horgászat és a halak kicsit háttérbe szorultak. Nem is fogtunk semmit vasárnap reggelig. Az ismerősnek jött két ponty, nekem meg a hétvége utolsó halaként egy újabb amur. Mivel a célhalat már megfogtuk és csak kb 30 centis lehetett, ezért a fotó után visszakerült további növekedésre.

Reggeli 8°C

Gőzölgő csatorna

és kakaspörkölt 🙂

Jó volt ez a hétvége! Az amuron kívül legalább 15-20 pontyot fogtunk 1-3,5 kilós méretben, néhány kárász és keszeg pedig színesítette a palettát. Sok hal lemaradt, néhány egész komolynak tűnő is, de ha erősebb felszereléssel próbálkoztam, elmaradtak a kapások. Az amurt és három kisebb pontyot elhoztuk, a többit meghagytuk másoknak.

Egy kicsit sebes

Az utolsó hal

Házi zsömle amurral

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair