június 24 2019

Májusi arany

A májusi eső aranyat ér a termésnek, a májusi ponty pedig aranyat ér a pecásnak. Ha ez a kettő együtt érkezik, nos, akkor mindenki döntse el magának. 🙂 Nekünk egy májusi csatornahorgászaton mindkettőből kijutott. Kaptunk aranyat érő esőt és fogtunk igazán szép aranyhasú pontyokat.

Súlyos felhők

és furcsa kreatúrák

Kint a víz a parton

Mint tudjuk, minden kezdet nehéz, természetesen nekünk is lassan indultak be a dolgok, mondhatni szokásosan. Természetesen törpékkel kezdtük, de már nem annyira intenzíven ettek, mint a legutóbb. Valószínűleg elkezdődött az ívásuk. Ilyenkor van pár hét nyugodalmasabb időszak, amíg őrzik az ikrákat és a kikelt ivadékot.

A törpék után megjöttek az első pontyok, a legutóbbi kétnyaras telepítésből (20-25 centi). Sajnos elég sok sérült, sebes volt köztük, de reméljük, hogy sikerül ezt kiheverniük. Pár éve volt már egy erősen sérült, fertőzöttnek tűnő állomány, akkor néhány hónap alatt nagyon szépen helyrejöttek a beteg halak.

Először a kisebbek

kicsit sebesek

Az első 5,5-es

A második nap először az „aranyeső” jött meg és szinte egész nap esett. Késő délutánra az eső vagy az etetés meghozta az első komolyabb aranyhasút. Egy 5,5 kilós pikkelyest, ami valószínűleg tele volt ikrával. A következő másnap reggel jött és szinte megszólalásig egyezett az előzővel.  Volt két óra pihi, majd egy 4,5 kilóssal folytatódott a sor. Ezután teljesen megálltak és másnap estig nem sikerült fognom semmit. Akkor még egy 3,5 kilós tiszteletét tette és ezzel zárult a peca.

A második 5,5-es

Igazi aranyhasú (4,5)

Az utolsó 3,5-es

Eltelt néhány hét és leesett sok-sok eső. Arany helyett már inkább átok volt ennyi víz, legalábbis a gazdáknak. Annál nagyobb öröm a gombászoknak. Régen látott bőséggel teremtek erdőn-mezőn a gombák. Ettől persze mi is elcsábultunk és halak helyett inkább szegfű- és őzlábgombát fogdostunk. De hát a jóból is megárt a sok, így amikor elteltünk a gombalevessel, meg rántott gombával, ismét a halak felé fordult a figyelmünk.

Hal helyett gomba

Másfelesek jöttek

és néhány kárász

A halak figyelme viszont nem akart a csalim felé fordulni. A három napos küzdelem csak két 1,5 kilós pontyot és néhány keszeget, kárászt eredményezett. Meg persze a szokásos törpéket. Azért apró pontyból fogdostam párat és egy kis sütyi is beugrott, de ez a hétvége nem volt túl sikeres.

Legalább az időnk csodás volt, az üde zöld part és a megduzzadt csatorna is jól nézett ki.

Üde zöld minden

Szokásos méret

Napelemes gyík 🙂

Tombol a nyár! Egy júniusi hidegfrontot kihasználva irány a csatorna! A víz 27 °C, csúnya sáros színű, magas és változó vízállású. Hát ez nem kedvezett a halak étvágyának. Egyedül az amurok zabáltak rendesen. Bármennyi nádat törtem be nekik, pár óra múlva megtalálták és nekiálltak letépkedni. Bezzeg az alá szórt kukoricára és a horgomra rá sem hederítettek. Pontyokból leginkább az apraja érkezett, az egyetlen méretes egy kétkilós pikkelyes volt.

Törpe fűzöttre

Az amur is zabál már

Az egyetlen kettes

A következő csatornahorgászatunk már egy kicsit érdekesebb volt, hamarosan olvashatjátok!

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair