augusztus 29 2012

Kuni-parti party

Idén először (és valószínűleg utoljára) váltottam egy három napos engedélyt a Kiskunsági öntöző főcsatornára. Péntektől szólt a zsuga, de már csütörtök délután lementünk egy, az apósom által reggel óta foglalt helyre. Ahogy beértünk Kunszentmiklósra, eleredt az eső. Mire befordultunk az öregek otthonánál a Kuni felé, már szakadt. Mikor elértünk az aszfaltút végéhez, el is csendesedett a zápor, a Vicinális-hídhoz közeli horgászhelyre már porszáraz úton érkeztünk. Szerencsére.

A Kuni

Égnek állított bot

Após esővédelme 🙂

Apósom égnek állított botokkal horgászott, azt mondta, így kevesebb hínár akad fenn a damilon, mert a hínár, az folyt rendesen, úgy igazi kunsági módra. A módszer eredményességét a haltartóban úszkáló keszegek, kárászok és egy balin igazolták. Balin kukoricára!

Mivel nekem csak éjféltől volt jegyem, kényelmesen nekiálltunk tábort építeni, majd utána néhány karó és pár méter bálamadzag segítségével egy hínárcsapdát igyekeztünk kialakítani. Sajnos ez a csapda csak a víz tetején úszó dzsuva egy részét bírta feltartóztatni, de vízközt is jött bőven az „áldásból”, rendesen megkeserítve a horgászember életét. Hja kérem, ez itt a Kuni, ezt el kell fogadni.

Apósom este elpöfögött haza a Simsonján, de előtte megbeszéltük, hogy másnap délelőtt jönnek utánfutóval és hoznak mindent, ami kell. Mert valójában ez a hétvége nem is a horgászatról fog szólni, hanem inkább egy családi összejövetel lesz. Mivel a famíliában három embernek is névnapja/szülinapja lesz/volt a közeljövőben, úgy döntöttünk, ezen nemes alkalmakból rendezünk egy Kuni-parti partyt. 🙂

Tökéletes hely a sátornak

Reggel a Kunin

Hínárból nincs hiány

A bulik közötti időszakban pedig szakítok egy kis időt a pecára is. 🙂 Péntek reggel bedobtam egy szerkót kishallal csalizva, majd nekiláttam rakósozni. A harmadik bodorkánál jártam, amikor koppant a karika a kishalason. Rövid küzdelem után egy kettes csukesz pózolhatott a fotómasinám előtt. Gyorsan visszaengedtem és újradobtam. Alighogy letettem a botot, ismét koppant a karika, most egy másfeles balin akart egy sztárfotót. Még kétszer koppant a délelőtt folyamán, de már csak két apró sügér volt a jelentkező. A rakóssal fogtam néhány tenyérnyi bodrit, aztán megjött a család.

Kuni csukesz

Babahalra balin

Egy izmosabb törpe

Előkerült a zamatos házi pálinka, a hideg sör és a lényeg: a tárcsa! Hamarosan sercegett az olaj, pirult a csirkecomb, a pácolt tarja, padlizsán, gomba, meg még mindenféle finomság. Persze apósom bevetette a dióverőit, nem is eredménytelenül! Kiló körüli kárászokat, lapát dévéreket fogdosott, ha nem is sűrűn, de azért jöttek. Közben a hőség enyhítéseként és egy kis hínárpucolás céljából bementünk a vízbe. Hihetetlen mennyiségű hínár volt mindenhol! Ami a víz tetején nem is látszódott, az ott volt az alján! Mint egy gyepszőnyeg, vagy inkább egy lucernaföld kaszálás előtt, úgy burjánzott a hínár a meder teljes szélességében. Egy talpalatnyi tiszta helyet sem találtunk, ráadásul az a szúrós, tüskéshínár-féle volt mindenhol. Nem is értettem, apósom hogy tudott közötte halat fogni.

Beindult a buli

Az utánpótlás edzést tart

Após etetőhajója

Szombaton ismét lejött a família és folytattuk a dáridót! Most bográcsos kakaspörkölt volt a főmenü, így hát a horgászat ismét hanyagolva lett. Persze nem teljesen. A fiatalabb korosztály talált a mellettünk lévő álláson egy törött spiccbotot, amit egyszerű, egymásba tolásos módszerrel meggyógyítottam, legnagyobb örömükre. Egy kis úszó, meg egy pici horog és már edzett is az utánpótlás. 🙂

A bodorka tenyérnyi

Egy szebb kárászt merítenek

A legszebb hal

Apósom továbbra is fogdosta a kárászokat, dévéreket, néha pedig egy-egy szép compó színesítette a palettát. Én továbbra is csak néhány keszeget meg törpeharcsákat fogtam.

Kár ezért a szép vízért

Végül eljött a vasárnap, letelt a horgászatra és bulizásra szánt idő. Szerencsére egész hétvégén nem volt körülöttünk senki, így talán nem is zavartunk senkit a zajongásunkkal. Ez egyben szomorú is, mert jól mutatja, hogy mennyire lepukkant ez a hajdanán oly sűrűn horgászott, halban bővelkedő csatorna. Nem azt mondom, hogy nincs benne hal, de a körülmények annyira megnehezítik az igazi pihentető horgászatot, hogy nem látom értelmét még egyszer lejönni ide.

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair