április 1 2018

Húsvéti záporok

Idén a húsvéti ünnepre ütemeztük be az év első lakókocsis horgászatát, a hosszú hétvégét pedig megtoldottuk néhány nappal, így már szerda délelőtt tábort vertünk a kedvenc csatornánk partján. Március elején már voltunk lent egy állapotfelmérésre, de akkor nagyon mellényúltunk. Gyakorlatilag mozdítás nélkül megúsztuk a napot. Egy halmozgást vagy sneci gyűrűzést sem láttunk sehol, pedig a csatorna vize már 8 °C fok és az időnk csodaszép volt. A csatornák szokás szerint belvíz elvezetés üzemben voltak, sok helyen visszafelé folytak. Valószínűleg a belejutó belvizek eléggé lerontják a vízminőséget, így talán érthető a halak étvágytalansága. Vagy talán csak szimplán melléfogtunk. 🙂

Márciusi helyzetkép

Kapás nélkül

Húsvéti kikapcsolódás

Sajnos a helyzet nem javult az eltelt két hét alatt és az időjósok is elég cudar időt ígértek a hétvége felé, ám egy igazi horgászt nem lehet eltántorítani ilyen bagatell dolgokkal. A vízpartra ráfordulván láttunk némi kishal mozgást, ez már bizalomra adott okot. A nádgyújtogató „barátunk” idén sem tétlenkedett, most viszont az esős idő egy kicsit keresztülhúzta a számításait és csak elenyésző foltokban sikerült eredményeket elérnie. Reméltük, hogy nem jut eszébe ismét próbálkozni, amíg lent vagyunk, mint tavaly. A csatorna továbbra is visszafelé folyt, viszont a víz hőmérséklete emelkedett egy kicsit és már elérte a 10 °C fokot a partszélen mérve. Ez talán már jó hatással lesz a halak étvágyára.

Termő kajszi a parton

Márciusban megmetszettem

A suttyó meg leégette

Hát, nem lett. Előkerültek a cájgok, feeder, picker, rakós és egy nagyobb fenekező, minden eshetőséggel számolva. Megtörtént az alapozó etetés mindenféle jóval, előkerültek a csalik garmadái és megkezdődött a várva várt lógatás. Persze kapás, az semmire semmi, de hát így szokott ez lenni az elején. Aztán amikor órák múlva sincs egy pöccintés sem, akkor jön a mozgolódás. Máshová dobás, különböző csalik cserélgetése, ereszték ide-oda állítgatása az úszóson, vékonyabb előke, kisebb horog kötése stb.

Végül nagy kínnal és pinkivel előbb egy apró sügért majd egy tenyérnyi bodorkát fogtam és ezzel zárult az első nap. Hajnali három körül végül egy komolyabb fütyülős kapás, de egy erősebb rúgással eltépte a 10-es előkét és meglépett. Talán ponty lehetett.

Sajnos előkerültek a törpék. Nappal még nem mozgolódnak, de éjjel már felveszik a csontit, csemegét. Hamarosan vissza kell állni a keménykukorica, tigrismogyoró csalikra.

Szürke táj

Ólmos esőfelhők

és sáros cipők

Másnap a megtépés hatására átszereltem a finomszerelékes botjaimat. Mindegyik kapott 50-60 cm erőgumit és az előke vastagságát megemeltem 12-esre. Ez a későbbiekben jó ötletnek bizonyult. A halakat továbbra sem találtuk, gyakorlatilag az egész nap eltelt kapás nélkül. Kaptunk viszont esőt és erős szelet minden mennyiségben. Most már nem hiányoltuk a kapásokat. Olyan pocsék időnk lett, hogy kimozdulni sem volt kedvünk a lakóból, illetve az elősátorból. Az öt napos pecából legalább három napot esett az eső. Amikor éppen szünet volt, gyorsan újracsaliztam és újradobáltam, a vizet is megszórtam némi etetővel, teljesen eredménytelenül.

A következő hajnalban ismét erőteljes kapás ugraszt ki a lakóból. Az erőgumival felturbózott szerelékkel viszonylag könnyen szákba terelem a kettes potykát. Egy óra múlva jött a következő, de ez alig lehetett méretes, így azonnal visszaengedtem. Természetesen esett az eső, ezért fotók nem készültek. Még egy kisebb kárász ugrasztott ki pirkadat felé és utána jött a nappali szünet.

Késő délután, vagy inkább már estefelé egy picit megjött a halak étvágya és az eső is éppen szünetelt. Először egy kilós dévér vette föl a pinkicsokrot a pickeren, majd a rakóssal fogdostam néhány tenyeres keszegfélét vegyesen. Persze ez nem tartott sokáig, sötétedéssel leállt minden kapás és most a hajnal sem hozta meg a halat.

Az utolsó halunkat, egy kettes pontyot vasárnap hajnalban sikerült szákba terelnem, aztán a súlyos felhők és az egyre viharosabbá fokozódó szél hatására úgy döntöttünk, ideje föladni ezt az egyenlőtlen küzdelmet és elhúztunk haza.

Egy apró sügér

Ütött-kopott keszeg

De végre halat eszünk 🙂

A végeredmény 2 ponty és 10-15 keszeg/kárász. Mivel több mint fél éve nem jutottam pontyhoz, ezeket most elhoztuk és halászlé, meg pontychips lett belőlük.

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair