május 14 2017

Ha május, akkor Balaton!

Szinte hagyomány nekünk már, hogy május elején megejtünk egy hétvégi balatoni lógatást. Most is sikerült összehoznunk, bár nem a munka ünnepén, hanem az anyák napi hétvégén, de ez már mellékes.

Persze voltunk azért a Balaton előtt is horgászni, a húsvéti ünnepeket a csatornaparton töltöttük, csak sajnos olyan szinten mellényúltunk halfogás és időjárás szempontjából, hogy nem volt mit írnom róla. Két kisebb ponty és 8-10 keszeg-kárász volt a négy napos túra eredménytelensége.

Húsvéti ponty

A Restás áprilisban

Dömsödi alkonyat

Térjünk vissza a Balcsira! Ismét csütörtök déltől szólt a zsugánk, eddigre már végeztünk is a pakolással, szereléssel stb., repülhettek befelé a felcsalizott horgok. Továbbra is tilos a parti horgásznak besétálva bedobni a szerelékét, ezért maradt nekünk az elérhető 70-80-100 méteres sáv. Sajnos ez most kevés volt a komolyabb halak megfogásához.

Beélesítve..

Támadás ellenünk..

Ezt a csatát elbuktuk

Az új horgászrendben van egy másik, számunkra eléggé érthetetlen szabály, amit idézek:

„Több napig tartó horgászat esetén a horgász egy időben legfeljebb a Hhvtv. által 2 naptári nap alatt megtartható halmennyiséget tarthat magánál (pl.: maximum 6 db süllő) a horgászhelyen vagy a horgászathoz használt vízi járműben, amennyiben azokat a napi fogható mennyiségek betartásával fogta és könyvelte el a fogási naplójában.”

Ez pedig az új szabály magyarázata:

„Sajnos gyakran találkozunk olyan esetekkel, amikor egyes horgászok igyekeznek bevetni minden trükköt, hogy a napi fogási kvótát kijátsszák. Volt olyan személy, aki azt állította a nála lévő 18 db süllőre, hogy hosszabb időszakon keresztül fogta őket, a szákjában élve tartotta és éppen akkor szállította haza őket, amikor a halászati őr kollégáink átvizsgálták a csomagjait. A mesét persze nem hitték sem kollégáink, sem az eljáró hatóság, de szeretnénk elejét venni az ilyen történeteknek.”

Forrás: http://balatonihal.hu/Hirek/A-Balatoni-Horgaszrend-valtozasai-2017-tol

Szóval, ha veszek egy háromnapos jegyet és olyan helyen vagyok, ahol nincs lehetőségem a fogott halat megpucolni és hűtőben tárolni, akkor a harmadik napon az első nap fogottakat vissza kell dobálnom. Így kell ezt csinálni! Néhány élhetetlen pecás miatt cumizzon a többi is! Gratulálok a vezetőségnek ehhez a korrekt szabályhoz!

Szeretem a halból készült ételeket, a balatoni hal meg különösen finom. Évente egyszer jutok le három napra, ha kifogom a napi kvótát, el is hozom és ettől nem érzem magam húshorgásznak. Ráadásul 2013 óta nem volt arra példa, hogy elértük volna ezt a mennyiséget. Sajnos a Balatonon a horgászat már nem a felhőtlen boldogságról szól, hanem a rengeteg szabály betartásáról és a horgászok lehúzásáról. Nekem legalábbis úgy tűnik, bár lehet, hogy tévedek. Ezt mindenki döntse el magának.

No, de elég a sirámokból, térjünk vissza a horgászatra. Az első potyka este hét körül érkezett, másfeles körüli volt. Kb. egy óra múlva jött a párja, majd egy kis szünet volt. Az éjjel még fogtunk két kicsi 34 centiset (35 a méret), így azok visszakerültek további növekedésre. Sikerült még két 38-40 centis süllőt megszákolni és evett a keszeg is elég jól. Szóval viszonylag mozgalmas volt az első éjjel.

Másfeles

Egy retúr

Ebből vajon mi lesz?

Aztán reggeltől elmaradtak a kapások, jött helyettük az eső. Szinte egész nap esett kisebb megszakításokkal és változó intenzitással. Emellé társult az erős északkeleti szél, szóval nem a legideálisabb időnk volt horgászni. Nem is fogtunk semmit nappal.

Mivel a halak nem zaklattak, kiépítettünk az autó hátuljánál egy hídfőállást és főztünk egy finomságos bográcsos kakaspörköltet. Ez olyan jól sikerült, hogy a kellően nagy mennyiség elfogyasztásának utóhatásaként néhányan a csapatból kénytelenek voltak vízszintesbe helyezkedni bent a nyaralóban. 🙂

Megjött az eső

A Bázis

Balatoni kakaspörkölt

Estére elállt az eső és a szél, tökéletes horgászidő volt, mégsem sikerült komolyabb eredményeket elérni. Egy kétkilós, két retúrponty, egy méretes süllő és néhány keszeg-kárász jött csak reggelig. Szerencsére a szombat már eső nélkül telt, a szél is mérséklődött valamelyest, de a halakat ez nem izgatta különösebben. A pár keszeg mellett sikerült még két, méretes pontyot meríteni, az egyik egy szép hosszúkás, 2 kiló körüli pikkelyes volt.

Végül vasárnap hajnalban még egy két kilós süllő jött és ezzel vége volt a halfogásnak. Az egész horgászatunk alatt csak egyetlen igazán nagy halra utaló kapásunk volt. Szombat éjjel a dióverőmön felsírt végre a fék, ahogy vártuk már régóta. Laci volt közelebb, illetve ő tért észhez előbb a bóbiskolásból, beakasztott neki és láttam, hogy úgy görbül a bot, mintha betonba akadt volna. Sajnos a következő pillanatban megszűnt a húzóerő és hal nélkül, de szakadásmentesen jött ki a horog.

Kettes sütyi

Mi siklik itt?

Ott se ment

Még egy érdekes dolog történt. Az egyik horgásztársunk lejött mellénk a sólyázóhoz és rövid nézelődés után megkérdezte, hogy nem láttunk-e a part szélében egy jókora, döglődő busát. Elmondta, hogy ők néhány házzal odébb horgásznak és amikor kiszúrták a busát, megpróbálták kivenni, de volt még benne annyi erő, hogy lemerült és elúszott. Hát, mi nem láttuk, de majd figyelünk. Néhány óra múlva Laci megszólal – itt a busa mellettünk! És valóban, 30-40 méterre jobbra a köveknél valamilyen nagytestű hal lebeg, illetve néha úszni próbál, tehát él. Beöltöztem mellesbe, fogtam a merítőt és indultam halat fogni. 🙂 Valóban egy jókora fehér busa volt, nagyjából 25 kilósra saccoltam és már eléggé az utolsókat rúgta. Valami kórság rághatta belülről, mert a végbélnyílásán egy öklömnyi csomóban kitüremkedett a bele, más sérülést nem láttam rajta. Kicsit nehezen, de azért belefért a merítőmbe, már nem tiltakozott ellene. Rövid úton megbeszéltük, hogy ez a rusnyaság nem kell nekünk, de mit csináljunk vele? Közben a tőlünk 100 méterre lévő horgászállásból érdeklődve figyelték a ténykedésünket. Odakiáltottam nekik – kell a hal? Először nem értették mit akarok, ezért többször is felajánlottam nekik, mire kitalálták, hogy kell. Amikor odavittem nekik, akkor derült ki, hogy azt hitték horoggal fogtam és el akarom adni. Tisztáztuk a helyzetet, ketten nagy nehezen kiemeltük a csúszós kövek között. Végül megbeszéltük, ha mégsem kell, nem dobják vissza, hanem elássák, hogy ne fertőzze a Balaton vizét. Remélem ezzel a tettemmel nem szegtem meg semmilyen szabályt! Sajnos fotó nem készült róla, mert a fényképezőm nem vízálló, így nem vittem magammal.

Kettes hosszúponty

Itt a vége

Vasárnapi búcsú szél

Ennyi történt most a nagy tavunkon. A vége 5 ponty 1,5-2 kiló között, 4 süllő 1-2 kilósak és 25-30 keszeg-kárász vegyesen, de inkább a dévér dominált. Talán majd legközelebb…

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair