április 26 2016

Balaton viharral

Kicsit most elpártoltam a csatornáktól, mert sikerült a Zamárdi környékén lévő, jól ismert nyaralót megszereznünk egy hétvégére, így indulhatott egy jó balatoni peca. Csütörtök déltől vasárnap délig szólt a zsugánk, ennek megfelelően már tíz óra tájban lázasan kötöttük a horgokat, gyúrtuk az etetőanyagot a friss balatoni szélben. Apropó: szél, az időjósok viszonylag mérsékelt, változó irányú szelet jósoltak, némi záporral körítve, de úgy döntöttünk, ez még belefér a horgászatunkba. A vasárnapra ígért vihar távolinak tűnt és akkor már egyébként is pakolnunk kell.

Ez még csak szellő

Én balra..

Laci jobbra nyomta

Szóval eljött a dél, repülhetnek befelé a csalik. Először megnéztük, meddig tudunk bedobni, ott aztán megszórtunk etetőanyaggal egy sávot és indult a peca. Sajnos a „besétálok és onnan dobok egy nagyot” módszert betiltották valamiért, az új horgászrend szerint csak akkor alkalmazható, ha a víz szintje 80 cm alá esik. Kicsit igazságtalannak tartom ezt a döntést, mert a stégről horgászók ugyanannyi pénzért jóval beljebb tudnak lógatni és bizony az a tapasztalatunk, hogy onnan lényegesen sikeresebbek vagyunk a nagyobb halak tekintetében. Na, mindegy, megpróbáljuk a finom, kefires kukoricával dobástávolságba csalogatni a potykákat és a balra lévő nádas szélét is megvallatom egy kicsit. Persze az etetésre előbújt egy hattyú a nádasból és alaposan megebédelt belőle. Aztán amikor egy egész csapat éhenkórász érkezett, ez az egy meg mindet elzavarta, rájöttünk, hogy itt fészkelhet és csak előnyünk származik a néhány marék elfogyasztott kukoricából. 🙂

Az első halakat Laci fogta. Az egyik botján gilisztával és csontival próbálkozott, meg is lett az eredménye, bő tenyeres dévéreket kezdett el fogdosni. Ha egy kicsit nem figyelt, egyszerre kettőt is. Szépen belenyúlt ott egy csapatba, mert amíg én alig néhány dévért fogtam egész hétvégén, ő több mint harmincat kiszedett.

A komolyabb halra éjfél utánig kellett várni. Egy ötös pikkelyes vette föl a technopufival meglebegtetett három szem fűzött kefiresből álló csalit. Gyors fárasztás és már a szákban piheg a gyönyörű aranyhasú. Mindjárt nagyobb kedvvel folytattuk a lógatást, de ezen az éjszakán már nem jött több. Nem jött nappal sem. Ha Laci nem fogdosta volna a keszegeket, haltalan lett volna a napunk.

Kiszúrtam néhány rablást a nádszélben, ezért gyorsan felcsaliztam egy szerkót snecivel és rádobtam. Szinte azonnal megjött a válasz: amint letettem a botot, már csattant is a karika. Az erős rúgásokból először angolnára gondoltam, de hamarosan kiderült, egy másfeles csuka volt a rablások forrása. Gyors fotó után visszaengedtem, hadd hajtsa a sneciket tovább.

Az ötös

Balatoni csuka

Bőrponty

Az éjszaka csendben telt. Reggel ötkor jött a következő hal egy kettes körüli bőrponty személyében. A halfogás izgalmát a csodálatos balatoni napfelkelte tette teljessé, meg persze a párom által hozott friss, gőzölgő kávé egy kis házipálinkával megfejelve. 🙂

Ez az élet!

Körbevettek a viharok

De reggelig megúsztuk

A nappal megint a keszegeké volt. Késő délután a körülöttünk keringő viharfelhők okoztak egy kis riadalmat, de végül elkerültek minket. A halak viszont megérezhették a változást vagy csak beérett az etetésünk, mert az utolsó éjjel jóval aktívabbak voltak. Este kilenc és reggel öt óra között öt pontyot fogtunk, ebből egy kicsi volt, a többi 2-3 kiló közötti.

Megjött az étvágyuk

Hármas nyurga

Ez volt a legkisebb

Öt óra után viszont lecsapott a vihar! Olyan erős észak-északnyugati széllel támadt, hogy azonnal menekíteni kellett a botokat és minden egyebet, ami nem volt lerögzítve a stégen. Nem sokkal később a viszonylag erősen rögzített haltartót is kivettük, mielőtt elvitte volna a hullámzás. A kocsiba csak mellcsizmába beöltözve tudtam pakolni és még így is nyakon öntött időnként egy-egy nagyobb hullám permete. A kertben fél óra alatt bokáig érő vízben gázoltunk, ezért úgy döntöttünk, itt az ideje hazatérni. Nem voltak nagy fogásaink, de azért az ismerőseimet sikerül majd megvendégelnem egy finomságos, balatoni halból készült halászlével. A balatoni napfelkelte a horgászbotok mellett már önmagában is megérte az utat.

Elöntötte a víz a kertet

Na, ez már hazazavart

Ha sikerül összehozni, ősszel újra megpróbáljuk!

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair