június 24 2018

40 nap eső

Komoly hidegfrontot jósoltak a meteorológusok erre a június vége felé eső hétvégére, persze, hogy a csatornán kell ezt átvészelnünk. 🙂

Érdekes dolog ez a meteorológia. Mindenféle műholdakkal, meg speciális berendezésekkel ellenőrzik a légkört, de mégsem tudnak többet előre megjósolni, mint az őseink műszerek nélkül. 🙂

Mert ugye azt mondja a népi jóslat, ha Medárd napján esik, akkor negyven napig esni fog! Márpedig Medárd napkor esett, ezt első kézből tudom, mert akkor pont ugyanitt próbáltuk meg átvészelni a hatalmas viharokat. Aztán azóta is esik szinte minden nap és ha jól számolom akkor a jóslat szerint július 18-ig esni is fog. Persze ez jó nekünk, szeretjük az esőt, különösen a viharokat, mert jót tesz a halak étvágyának. Általában. Most sem úsztuk meg vihar nélkül, de a komolyabb esők elkerültek.

A szokásos ború

de most pár cseppel megúsztuk

A vízállás kitűnő

A csütörtök még 30 °C fölötti hőmérsékletekkel izzasztotta a horgászt, a víz hőmérséklete is 25-26 °C körül lehetett, ezért végeztem némi alapozó etetést és betörtem pár szál zsenge nádhajtást, hogy az amurokat idecsaljam. Ez sikerült is, de amint lelegelték a zöldet, továbbálltak, a kukoricám nem érdekelte őket.

Egyre több mohaállat van a nádszálakon. Rendkívül kellemetlen érzés, amikor az ember véletlenül megfogja vagy rálép a víz alatt. Lehet, hogy sok horrorfilmet néztem fiatal koromban, de nekem az érintése olyannak tűnik, mintha egy több napos vízi hulla karját fognám meg. A hideg kiráz tőle. Egy haverom szerint viszont olyan a tapintása, mintha női mellimplantátumot fogdosna. Nem tudom, olyat még nem fogtam, de rossz belegondolni, hogy attól is kirázna a hideg. 🙂

Amurok helyett jöttek a pontyok! Már kora délután jött egy apróság, azt követte egy szinte ugyanakkora dévér, aztán már sötétben még kettő retúr. Éjjel lecsapott a vihar, minden irányból dörgött-villámlott, de valahogy holttérbe kerültünk és csak pár csepp esett. Reggelre elvonult az égiháború, cserébe jött egy kisebb eső. Ez viszont már meghozta a halakat. Az első mindjárt egy 3,5-es pikkelyes, röviddel utána egy másfeles körüli, majd jöttek szépen sorban. Zömében 2-3 kiló körüliek voltak és jó küzdelem volt feeder meg matchbottal fárasztgatni őket.

A telepítés

Ez majdnem nagyobb

Erre már nincs panasz 🙂

Érdekes módon most éjjel nem ettek, szinte mindet napközben fogtam. Néha beugrott közéjük egy- egy nagyobb bodorka és egy compó is tiszteletét tette, de most ez alapvetően pontyos hétvége volt.

Sajnos sikeres volt a törpék ívása. Tele van a csatorna ivadékfelhőkkel. Hármat sikerült kimerítenem a sűrű szövésű kisebbik merítőmmel, de ennek az volt az ára, hogy elgörbítettem a frissen vásárolt három méteres Nevis alumínium merítőnyelem. Nem volt nagy összeg (3.700 Ft), de azért többet vártam tőle. Túl lágy aluötvözetből készítették, ezért nincs semmi tartása. Nem ajánlom senkinek. Azért legalább pár száz törpeivadékkal kevesebb maradt a csatiban.

A doki

A bodri

és a férgek

Szombat reggelre 10 °C körüli hőmérsékletre ébredtünk, de a front már elvonulóban volt. A halaknak viszont tetszett a hűvös tavaszi reggel a nyárban, mert már öt óra környékén megjött az első ponty. Ezután nem túl nagy rendszerességgel, de késő délutánig fogdostam őket. Kettő szebbet haltartóba tettünk, egyet pedig megpucoltam egy laza esti halsütögetéshez. Bár ne tettem volna!

Reggeli 10°C

A víz is visszahűlt

de a halaknak tetszett a hideg

A tökéletesen előkészített, lebőrözött, filézett, irdalt, kukoricalisztben megforgatott, ropogósra sütött pontyszeleteknek olyan pocsék íze volt, hogy nem is bírtuk megenni. Iszap, mocsár és valami meghatározhatatlan vegyszer íze keveredett ebben a szerencsétlen sült pontyban. Gyerekkoromban a nagybátyám fenolos ízűnek nevezte az ilyen halat. Úgy gondolom, hogy a legutolsó nyári telepítéssel kerültek bele ezek, mert a két héttel ezelőtt fogottakkal nem volt semmi probléma. Az is lehet, hogy ez csak egy egyedi eset volt és a többi jóízű, de mi inkább nem próbálkoztunk, visszaengedtük a többit. Remélhetőleg néhány hét alatt eltűnik majd belőlük ez a pocsék íz és akkor ismét ehetünk finomságos pontychipset vagy valami hasonlót. Feltéve, hogy marad még belőlük néhány kifognivaló.

Csatiparti alkony

Így történt, hogy telefogtuk magunkat hallal, mégis éhen maradtunk. 🙁

Free Blackberry Phones for Sale | Thanks to Savings Account Rates, Best CD Rates and Credit Repair